Kiitoskirje Ukrainasta

26.3.2024

Suomalaisten lionsklubien Ukrainaan lahjoittamat kuusi ambulanssia ovat toistaiseksi ehjiä ja tositoimissa lähellä itärintamaa. Saimme klubiimme kunniakirjan ja koskettavan kiitoskirjeen Ukrainasta.

Lahjoitusta viemässä olleet kertovat kokemuksistaan: "Isäntämme järjesti meille myös kiertomatkan
Buchaan ja Irpiniin, missä Maidanin aukion lippumeren lisäksi konkretisoituivat ne uhraukset, joita Ukrainan kansa on tehnyt meidänkin elämänmuotomme turvaamiseksi.  Sota näkyi ja kuului kaikkialla. Lvivissä seurasimme hautajaiskulkuetta. Kaksi uutta kuvaa tuli jo ennestään nuorten miesten kuvilla täytettyyn kirkon sivulaivaan.  Kiovan valtatien keskellä oli telaketjujen painamat herätysraidat. Risteyksissä vartiopiste ja panssariesteet keskikorokkeella valmiina. Maastopukuisia miehiä ja naisia kulki kaduilla. Ilmahälytyksiä oli käytännössä päivittäin, jolloin menimme metroasemalle tai neuvostoaikaisen hotellin pommisuojaan. Buchaan osui ohjus seuraavana yönä, kun siellä olimme käyneet..."

Kiitos kaikille yhteistyökumppaneillemme, jotka mahdollistatte merkityksellisen avun antamisen niin täällä Paattisilla kuin kriisikohteissakin!