Maaliskuussa vierailimme Aurassa

8.3.2024

Maaliskuun kuukausitapaamisessamme pääsimme Auraan tutustumaan uuteen kunnantaloon ja Lions Club Aura/Sisun aktiiviseen toimintaan. Oli ilo kuulla kunnan ja leijonien hyvästä yhteistyöstä alueen kehittämisessä. Asukkaat, yhdistykset ja yritykset ovat selvästi kunnan toiminnan ytimessä. Oli mielenkiintoista kuulla, kuinka kunnanssa arvostetaan yhteistyötä lionsklubien kanssa. Erinomaisen esittelyn piti ja klubimme viirin sai kunnanjohtaja Terhi Källi.

Kuulimme myös koskettavan kertomuksen lahjoitusambulanssiemme matkasta Ukrainaan. Yli 200 suomalaista lionsklubia osallistui ambulanssikeräykseen, yhdessä muiden yhdistysten kanssa, osoittaen yhteistyön ja auttamishalun voiman.

Aura/Sisulaisen piirimme palvelujohtaja Hannele Tanner-Penttilän tarinat kahdesta matkastaan Ukrainaan ja ambulanssin ajamisesta perille koskettivat meitä syvästi. Kuvat ja tarinat matkalta sekä sodan runtelemasta maasta toivat esiin auttamisen merkityksen.  Tiivistävät sanat ”tässä erikoisoperaatiossa ei kunnioiteta mitään perinteisiä sodan sääntöjä, vaan punainen risti on maalitaulu” hiljensivät kaikki kuulijat.

Hannele avasi myös Lions Club Aura/Sisun perustamistarinaa, joka on loistava esimerkki siitä, miten tärkeää on luoda tilaa kaikille. Klubin sydän sykkii yhteisöllisyydelle, jossa naiset ja miehet työskentelevät rinta rinnan suurella sydämellä.

Kiitos hienosta vierailusta!