Ensi kaudella jatkamme toimintaa yhteisklubina - myös naisjäsenet tervetulleita mukaan

4.4.2024

Maaliskuun vaalikokouksessa teimme päätöksen jatkaa toimintaamme yhteisklubina eli myös naiset ovat tulevaisuudessa tervetulleita mukaan toimintaamme. Lionsjärjestössä on ollut naisjäseniä vuodesta 1987 alkaen. Ja nyt siis myös Paattisilla.

Kokouksen aluksi meillä oli ilo palkita pitkäaikaisia jäseniämme Lions-järjestön kansainvälisen presidentin myöntämillä Chevron-merkeillä.  Jaossa oli kymmenen merkkiä ja jäsenyysaikaa saajilla oli 10, 15, 25, 35, 40, 45, 50 ja huikeat 55 vuotta. Leijonatoiminta mahdollistaa pitkäaikaisia ystävyyssuhteita.

Virallisen kokousosion jälkeen Paattisten VPK:n päällikkö Ville Hörkkö kertoi meille sopimuspalokunnan toiminnasta. Pohjois-Turussa ensivaste on vapaaehtoistoiminnan varassa. Siitä huolimatta vasteajat ovat huomattavan hyvät ja pelastajien savusukelluskuntoisuus erinomainen. Hälytyksiä palokunnalle tulee vuodessa n. 40. Usein Paattisten yksikkö on ainoa tehtäville tuleva paloyksikkö. Vilkkaan Säkyläntien alueella liikenneonnettomuudet korostuvat tehtävissä.

Jokaisella suomalaisella tulisi olla ensisammutusosaaminen. Tämä korostuu etenkin harvaan asutuilla alueilla, jossa pelastuslaitoksen saapumisajat ovat pidemmät kuin kaupungeissa. Pääsimme harjoittelemaan kattilapalon sammuttamista niin kannen kuin sammutuspeitteenkin avulla. Lämmin kiitos Villelle tärkeästä tietopaketista!